Gezocht: stuk land om zelfvoorzienend te gaan leven

  • bartcorduwener@gmail.com

    Beste,

    Oosterwold ligt bij Almere in de flevopolder, nu nog deen grootschalig agrarisch gebeid dat de komende 20 jaar door mensen zelf ontwikkeld wordt tot een zelfvoorzienend gebied met stadslandbouw en andere bedrijvigheid. De overheid laat de burger en de ondernemer bijna geheel vrij in wat hij/zij daar wil.

    Zie ook: http://www.youtube.com/watch?v=NSwtduhoHOU

    Misschien iets voor jullie om je bij ons aan te sluiten?

    Groet

    Hadewych Tulkens en Bart Corduwener

    m. 06 2458 1998

  • evelien

    Beste Clara en Rohan,

    Indien jullie nog zoekende zijn kijk ook eens rond in Bulgarije, enigszins vergelijkbaar met Hongarije maar de huizen met tuinen/land zijn daar nog goedkoper. Het is een erg dunbevolkt land met vele dorpen die leeggelopen zijn. Je vindt hier vruchtbare grond, veel water en vooral ook veel ruimte! Ik ben er zelf net een weekje geweest en ik ga volgende maand terug om verder te kijken. Ik heb zelf het plan om een natuur-/dorps- en wandelcentrum op te zetten met wat andere mensen. Altijd leuk om ideeën en ervaringen uit te wisselen. Ik woon momenteel in het binnenland van Turkije maar onder druk van het toenemende toerisme en veranderde wetten ben ik nu buiten de landsgrenzen aan het kijken.

    Met vriendelijke groet,

    Evelien

  • leo99

    Ook Roemenië kan ik je aanbevelen , ruimte en vriendelijke mensen. Wij hebben al een aantal jaren een huis in een dorp in de regio Arad. Een grote boomgaard met fruitbomen en ruimte .Gewoon heerlijk . Momenteel pendelen we nog heen en weer tussen Nederland en Roemenië maar dat is over een paar jaar over. Maak nu al heel veel in voor de winter en jam. Het is gewoon weg het hele jaar door een heerlijk land. Wij hebben stromend water in huis , toilet en houtkachels voor de winter. Koken op butagas en een boiler voor de douche. In de toekomst komen er kippen . Oftewel ga gewoon eens rond kijken in Roemenië n z'n buurlanden. Op google kan je info vinden over huizen prijzen onder casa de vanzare.

  • Martijn

    Rohan Ticheler Schreef:

    ——————————————————-

    > Wij zouden graag in contact komen met iedereen die

    > iets soortgelijks weet/ wil/ heeft en/ of mensen

    > met tips, links of ideeën.

    >

    > Alvast bedankt!

    >

    > Clara & Rohan

    Hallo Clara en Rohan,

    Ik heb jullie gemaild omdat ik samenwerking zoek in Portugal.

    Heb zelf een biologisch tuinbouwbedrijf gehad.

    Groet Martijn

  • Benjamin Smit

    http://www.kwekerijen.org/natuurtuin-hellingbos-ter-apelkanaal/0021060640411600

    Even googlen Contact Hellingbos nl

    En het telefoon nummer is daar, mobiel nummer.

    Vriendelijke groeten BENjamin Smit

  • Hoogeveen

    Wij zijn op zoek naar een goedkoop klein stukje land, waar wij zelfvoorzienend kunnen leven. Weet u of heeft u een klein braakliggend stuk land over, waar u toch geen gebruik van maakt of plannen voor heeft, wellicht kunnen we dan tot elkaar komen voor een schappelijke prijs. Wij staan voor alle suggesties open. Wilt u reageren stuur dan even een mailtje naar: vrijmens1@gmail.com

  • frank

    hey,

    We wonen in noorwegen en hier staat een mooie oude school te koop met heeel veeel grond 2000ha.

    graag hadden we mensen met de zelfde intresse gevonden om daar zelfvoorziend te gaan leven.

    het was een landbouwschool (steiner).Dus eigenlijk een heel goed begin enz…..

    mss iets voor jullie ?

  • Johan

    Wat zou dat schooltje moeten kosten?

  • Chantal en Henkjan

    Hallo,

    Na 7 jaar economische crisis en een lege bankrekening in Nederland, zijn wij zover om ons terug te trekken naar het bos. Wij zijn zelf in staat om een primitieve berghut te bouwen en zijn opzoek naar een plek in de wildernis waar wij samen een zelfvoorzienend leven mogen opbouwen. Zijn er nog plekken waar je dit plan kan uitvoeren, zonder bemoeienissen van wie dan ook? Wij willen eigenlijk niet eens emigreren, maar zouden het liefst gewoon van de aardbodem verdwijnen… Inpakken en wegwezen..

    Graag uw reactie hierop… Alvast bedankt!

    Chantal en Henkjan

  • Mareç

    Hallo,

    ook ik ben - al heel heel veel jaar op zoek naar een stukje grond ergens in Europa waar ik, zo veel mogelijk off the grid een zelfvoorzienend leven kan opbouwen

    na 20 jaar WAO ivm chronisch ziek zijn ben ik laatste jaren volstrekt en volledig financieel op de bodem van niets gekomen

    en ben werkelijk ten einde raad, want er is in NL niet te leven als je geen vetbetaalde baan hebt

    het is echt gekmakend -

    ik zou liefst naar Duitsland, Noorwegen of Zweden gaan, Ierland of Schotland kan ook

    ben niet kieskeurig als ik maar wegkom uit dit verschrikkelijke land

    ik zag oa advertentie over oud gebouw in Noorwegen, is dat nog een optie?

    liever niet te zuidelijk, want ik kan niet tegen de hitte

    kan niet wachten tot ik de rust en ‘vrede’ van de natuur weer om me heen heb en in alle rust me veilig kan voelen, wetende dat ik niet elke maand overdonderd wordt met eindeloze rekeningen en geen geld heb om eten te kopen

    wil ook best met aantal anderen iets samen opzetten, mits ik maar mn eigen plek heb en rust aan mn hoofd

    maar samen werken is altijd goed natuurlijk!

    suggesties heel hartelijk welkom -

    Mareç