Gezocht: stuk land om zelfvoorzienend te gaan leven

  • Mareç

    Hey Frank,

    ik heb wel interesse, wil graag meer horen

    mss even directer babbelen? als je een mailadres oid hebt dan ga ik graag in gesprek!

    groetjes,

    Mareç

  • tam

    Hallo allemaal ,

    Een verademing om te lezen dat er nog meer mensen zijn die t zat zijn en bewust kiezen.

    Zelf ben ik nog oriënterend waar ik zal eindigen in europa, maar feit is dat er al heel wat jaren verspilt zijn aan twijfelen. Dat stadium voorbij zijnde probeer ik met gelijkgestemden in contact te komen die de zelfde ‘oprot’ plannen hebben en voornamelijk zelfvoorzienend willen gaan leven. Mijn eerste optie is spanje maar word ook enthousiast over de andere landen hiervoor vermeld. Graag kom ik in contact met mensen die ervaring hebben maar ook mensen die open staan voor eventuele samenwerking, ideeën uitwisselen en wie weet waar het toe leid. Ik ben zzper in schilder onderhoud en decoratief. Ook klussen en praktische zaken bedenken een halve hobby onderhand. Verder een keiharde werker en spiritueel geïnteresseerd. In mijn omgeving zijn er meer mensen met dit idee aan het spelen en zouden hier ook in mee gaan. Het is tijd om nu daadwerkelijk actie te ondernemen.

    Een positieve groet ,

    Tam

  • manzara

    In Bulgarije zijn leuke huizen met grote tuinen en goede vruchtbare grond te vinden voor weinig geld. Ik heb zelf een paar weken geleden in het Noordoosten een huis gekocht in een wat groter dorp waar ook wat voorzieningen zijn. De mensen zijn erg vriendelijk en de dorpen hebben nieuwe inwoners nodig omdat ze anders leeglopen. Zelf ga ik van het voorjaar verhuizen en wil daar deels zelfvoorzienend gaan leven. De prijzen van huizen variëren ergens tussen de € 3.000 - € 15.000 afhankelijk van de staat van het huis, de ligging van het dorp en de “kwaliteit” van het dorp. Voor meer info kun je altijd contact opnemen.

  • Mieke Elzenga

    Hai Clara & Rohan

    Wat een mooi streven.

    We hebben een pension en camping in Noord Tsjechië, met 5.600 m2 grond. een paar km van de Duitse grens

    Er staan hier meerdere notenbomen en we hebben het plan komend voorjaar een permacultuurtuin en boomgaard aan te leggen.

    We zijn ons pension aan het ombouwen tot woongroep en hebben ook het streven om zoveel mogelijk zelfvoorzienend te worden.

    Op dit moment wonen we hier met z'n 2-en (beide Nederlandse) en er is in totaal plaats voor 10 mensen.

    Op ons terrein mag ook nog wat gebouwd worden, zodat jullie een eigen plek kunnen realiseren.

    Het is hier allemaal Naturschutzgebiet.

    Onze website wordt deze maand aangepast en dan komt de beschrijving er op mbt de woongroep.

    Komend jaar gaan we onze pensionkamers aanbieden aan mensen die hier 3 tot 6 maanden willen zijn om tot rust te komen.

    Kijk eens op onze site www.pensionliberta.nl

    Als je je telefoonnummer opgeeft kan ik jullie bellen om verder kennis te maken.

    Graag hoor ik van jullie

    Ik ben 53 jaar, mijn kinderen wonen in Nederland en ik woon sinds 2008 in Tsjechie.

    Vind het hier heerlijk en wil met meer mensen hier wonen en werken, zodat ik ook meer vrijheid heb om te reizen.

    ik ben benieuwd naar jullie!

    groetjes Mieke

    06 29 32 51 07

  • Rohan Ticheler

    deze oproep is inmiddels niet meer van toepassing want we hebben onze droom plek gevonden in de Serra da Estrella van Portugal!

    Daar gaan we dit jaar nog beginnen met ons project MaeTerra , een plek waar op een respectvolle en zelfvoorzienende manier wordt geleefd en waar mensen naar toe kunnen komen om dit leven te ervaren, mee te leven , workshops te doen of gewoon te genieten onder de olijfboom.

    voor iedereen die geinterreseerd is ; www.maeterrazelfvoorzienend.wordpress.com

  • pablo

    Hoi iedereen,

    Mooi stukland te koop in Brazilië. 16 hec, 2 rivieren, waterbronnen, 2 huizen, vlakbij groot stad (Recife), een v.d mooiste stranden van het land. Veel toerisme in de buurt. Atlantisch bos.

  • kris

    Weet wel wat voor je : 2 euro /m2 Costa azahar …10 km van de zee

  • frank

    hey ,sorry voor het laat reageren. maar het zou gemakkelijker zijn om mss via mail te praten. frank.ter@gmail.com

  • reineke

    aan welk land denken jullie ?

    Ik woon zelf in Portugal.

    laat wat horen, misschien kan ik helpen ;)

  • Stoy

    Hallo allemaal,

    Ik heb een huis in Bulgarije. Daar zoek ik een stuk grond om zelfvoorzienend te gaan leven. Het is hier ontzettend mooi in de bergen. Dicht bij ski kuuroord Pamporovo. En niet ver van de Griekse kust. Dit gedeelte van Bulgarije heeft een andere prijscategorie dan de rest van het land omdat de natuur zo uniek mooi is. En de strategische positie. De prijzen zijn gestegen. Als een paar mensen een grotere stuk land zouden kopen is dat dan goedkoper. Zou leuk zijn als andere mensen willen aansluiten om samen in de natuur zelfvoorzienend te gaan leven. Iedereen op zijn eigen stuk grond, maar tocht dicht bij elkaar. Permaculture ecologisch minimalistisch leven en bouwen. (The Ringing Cedars, Anastasia).

    Ik heb een huis in Smolyan en ben nu daar om grond te zoeken. Mijn huis heeft twee zelfstandige verdiepingen. Als iemand tijdelijk verblijf nodig heeft kan dat hier bij mijn ook eventueel. We hebben hier een auto. Ik ben van bulgaarse afkomst en spreek de taal. Mijn man komt uit Twente waar we nog steeds officieel wonen. We hebben een kind van 5 en willen het vrij opvoeden. Meer gezinnen met kinderen zou leuk zijn.

    Als iemand belang bij heeft kan mij mailen stoytsa@hotmail.com.