Wie wil ook anders leven?

  • Sander Wenink

    Eind 40 ben ik ,man, gescheiden , vader van 3 kinderen….Sales manager bij een uitgeverij. Eigenlijk heb ik genoeg van deze materialistische manier van leven. Wil graag in de natuur een boerderij of camping beginnen in Nederland en proberen zoveel mogelijk zelfvoorzienend te leven.Zijn er mensen met deze zelfde wens of bestaan er sites met gelijkdenkenden/wensenden. Dan hoor ik dat graag!

  • zelfvoorzienend-leven

    Hoi Sander,

    Ik ben Irene, nog (net) studente. In brabant is ecodorp Tilburg bezig met het opzetten van een ecodorp dat nog gebouwd moet worden. De mensen die hierbij betrokken zijn (waaronder ikzelf) willen hetzelfde als wat jij wilt. Misschien interessant om een keertje heen te gaan? Op de site kun je de link vinden naar “natuurlijkwoneninbrabant”. We zijn in gesprek met gemeenten, en we hopen om voor het eind van het jaar een plek voor het dorp te hebben gevonden. Het idee is dat mensen hun eigen huis kunnen bouwen, of laten bouwen, maar dat het ecologisch moet zijn. Daarnaast willen we graag zelf zoveel mogelijk voedsel verbouwen. Een (mogelijk gezamenlijke) moestuin en hopelijk een boerderij die bij het dorp komt zorgen dan voor plaatselijk seizoensvoedsel. Uiteraard wordt dat voedsel dan ook ecologisch, biologisch en diervriendelijk geproduceerd.

  • Lo

    Hallo Sander,