plek voor earthlodge gezocht

  • Jason

    Hallo -

    het is al lang mijn wens om in de natuur te leven en wonen

    mijn grote wens is om ergens in een bosrijke omgeving een earthlodge te bouwen om daar in te gaan wonen

    idealiter is er wat stromend water in de vorm van een beek ofzo in de buurt

    en ook wat ruimte om een zogenaamde ‘bostuin’ te maken

    wie heeft er ideeën waar ik dit kan realiseren, mag ook buiten Nederland eventueel

    heb ook geen bezwaar om samen met mensen een aantal vergelijkbare sets te maken

    zodat we ook dingen kunnen delen en samen dingen kunnen opbouwen

    hoop op leuke reacties!

    groetjes Jason

  • Martijn

    hoi Jason,

    als eerste, soms moet ik toch wel lachen om al die idealistische zweefvlieg verhalen. Sektarisch welles-nietes. Heb die site net doorgelezen. Het spreekt mij niet aan. Geografisch wel maar inhoudelijk niet. Zinnen als ‘'iedereen doet het werk wat hij/zij graag doet’' hihi. Of ‘'dieren slachten, vleeswaren snijden en worst maken’'. Dieren houden kost extreem veel geld en ruimte. Met dezelfde energie en ruimte kun je veel meer en gezonder en vriendelijker voedsel kweken. In zo'n samenleving zullen snel managers ontstaan en ploeteraars. Dezelfde situatie als in een Kibboets. Eerst een paar kippen-levert te weinig op-struisvogels zijn groter-leveren meer op etc. Voor je het weet ontstaat er dieren leed. Dan ben je dus beland waar we nu ook staan!

    Verder las ik dat je zelf ervaring hebt met zelfvoorzienend leven en dat je gedachtes en ideeën wilt uitwisselen. Zelf heb ik ook redelijk wat ervaring opgedaan in binnen en buitenland. Zo heb ik groente en kruiden gekweekt en heb een studie houtbewerking in België gedaan. Ben me ook bewust dat er veel meer aspecten zijn om buiten met het land te leven. Van gedachte wisselen lijkt mij ook een goede manier om kennis te laten groeien en een duidelijke doelgerichte aanpak te ontwikkelen.

    ik hoor graag van je, vriendelijke groeten Martijn

  • Jason

    Hallo Martijn,

    ga graag verder in gesprek; heb je een mailadres oid?

    overigens, ik wilde mn eigen post graag vrijhouden

    van die discussie over Fortuna Verde als je het goed vind

    ik hoor van je?

    ciao

  • martijn

    Hoi Jason,

    Ik ben benieuwd in welke fase jij nu zit mbt jouw plan voor een andere woonvorm. Er komt best veel bij kijken. Ik zit nabij Delft en mijn email is megustagatlif@hotmail.com

    groeten Martijn

  • Jason

    Martijn, ik heb je toegevoegd in MSN messenger

    praten we daar verder?

    greetz,

    Jason

  • martijn

    mijn messenger werkt niet goed. Misschien komt het omdat ik het nooit heb gebruik.

    het lampje brand wel?

    Je mag me ook mailen dat werkt zover ik weet wel goed.

    saludos Martijn

  • Samson

    oi Jason. Ik ben dit jaar begonnen met zoiets, maar dat loopt stroef. Het is in oost groningen…. een tuin in wording ongeveer 20 bij 100 meter groot. Mooie omgeving op de grens van de groningse klei en drentse hei. Earthlodge zal wel zoiets als een onderlandhuis zijn niet? Mail me je intententies en het haalbaarheidsgehalte en wie weet?

    groet Samson

  • Jason

    Hi Samson,

    ben je ook van plan iets van een earthlodge of earthship ofzo te gaan bouwen daar

    en dan zelfvoorzienend te leven?

    zou leuk zijn er wat meer van et horen -

    als je een mailadres achter laat kan ik in contact met je gaan

    groetjes,

    Jason

  • Jason

    Even algemeen nog een opmerking:

    ik heb goede vooruitgang geboekt met mijn wens

    ik ben in gesprek met een eigenaar van een stuk bos,

    en ook met de gemeente die er over gaat is een afspraak in de planning

    dat betekent dat er een perspectief is om dit plan - in Nederland - te gaan uitvoeren

    ik heb overlegd, en de man staat open om mogelijk 1, 2 andere mensen ook die ruimte op dat grondstuk te geven

    zodat het echt een project kan worden met toekomst voor meerdere mensen

    mogelijk in combinatie met moestuin (forest gardening) en educatieprojecten voor kinderen over de natuur en gezond leven

    het is een heel positief plan

    wanneer je denkt dat je hier mogelijk ook interesse in hebt wil je me dan mailen

    en graag met een goede beschrijving van jezelf, je plannen en wensen

    mijn voorkeur gaat uit naar mannen met diverse ervaringen op dit vlak

    geen mensen met psychiatrisch verleden, geen drugs/alcohol

    ik wil dit graag doen met mensen die nuchter, realistisch, open en betrokken zijn bij de wereld

    en die sterk in eigen schoenen staan en verantwoordelijkheid weten te nemen voor hun eigen levens

    laat wat van je horen als je geïnteresseerd bent!

    alle communicatie hier over doe ik uitsluitend in privé-mail/chat en niet in dit forum

    Jason

  • Jackie

    Een fantastisch idee. Mensen met idealen zijn schaars in deze maatschappij van ratracers. En wellicht gaat het lukken.

    Maar dan zou ik geen advies vragen aan zo'n arro als Martijn. Eerst je idee lachwekkend maken en neersabelen en dan zijn advies aanbieden. Kijk eens in de spiegel Martijn vraag je eens af of je zelf nog idealen hebt en probeer daar dan iets mee te doen i.p.v. anderen uitlachen.

    Succes.