Hallo Jason en alle anderen,
Interessant dat je in Scandinavië hebt gezeten, ik herken je gevoel. Ook wat betreft tot FortunaVerde, het komt op mij niet realistisch over.
Ik ben een man van 48 en heb jaren een biologisch tuinbouwbedrijf gehad van 15 Ha.
Ik heb zelf een paar jaar in Frankrijk en 2X een periode van ong. 8 maanden in midden-Portugal gezeten. Ik deel je mening alleen niet m.b.t. het water. Ik heb veel gronden bekeken en ik denk dat het vooral belangrijk is niet in het zuiden te gaan zitten (te droog) en niet in het noorden (te nat). Daarnaast is het noodzakelijk genoeg water in de grond / putten / bronnen te hebben zitten. En dat is heel goed mogelijk. Ik moet mijn tuin in NL nu ok al een tijdje voorzien van water terwijl vrienden in midden-Portugal teveel water hebben.
Ik zou erg graag met anderen iets willen opzetten in een zuidelijk oord. Ikzelf ben echter wel behept met het gegeven dat er financieel iets binnen moet komen. Anders wordt het kauwen op een rietje of kamperen waar ik geen zin meer in heb. Als er mensen samen iets realistisch willen opzetten zou ik in contact met jullie willen komen.
p.s. ik ben niet echt iemand die de veiligheid op zoekt….hihi.