heb raad nodig

  • Kenneth

    Als nog iemand raad heeft, laat maar horen. Ik lees het graag(:P)

  • Kenneth

    Zeer interresante antwoorden dank u. Ik vind het ook het is beter dat je iets probeert dan dat je je er je hele leven spijt van hebt.

    :)-D danku

  • soami

    Hoi daar leuk deze oproep en vraag…

    maar jullie zetten het karretje voor het paard.. oftewel alles net andersom..

    jij bent nog erg jong cool / was ik ook toen ik begon…

    Ga nu eerst eens even stil zitten en zie in wat je nu echt wil……….

    geld is een tijdelijke oplossing / de boerderij ook….. zelfs het menselijke leven is / kan soms erg

    tijdelijk zijn… wat dacht je van een Spirituele oplossing… een soort van vrede vinden met jezelf waar je ook

    bent / hoe je ook bent… enz….

    Los eerst het vraagstuk op / who am I …. the real I ?…

    eenmaal op weg zal je snel zien dat geld / boerderij / enz… hele wereldse bla bla bla … en het gehele sociaale gedoe

    waar je dag in dag uit mee leeft enz… er ineens heel anders gaat uitzien….

    een tip .. India / Yoga / beter nog Meditatie

    er is al geld genoeg overal / leuke boererijen zijn er ook in overvloed … maar we hebben wel een heel serious

    tekort aan mensen die het vraagstuk van wie ben ik / en waarom ben ik hier …. ? oplossen…

    ………………………….. …………… succes…

  • Kenneth

    Ik ben eigenlijk wel op zoek naar mezelf, maar het is zo moeilijk om dat te vinden. Ik vond mindfullnes interessant en daar heb ik dan wat over opgzocht en 1 meditatie oefening gedaan, maar dat duurt zo lang. het duurde 30-45 min. keb die oefening maar 2 keer gedaan omdat ik er niet veel tijd heb met het school. Weet u misschien nog goede websites voor oefeningen of goede boeken/clipjes/films/…?

  • Indigo Pixie

    Hallo Kenneth,

    misschien heb je hier iets aan…enkele opties om zonder geld (of met weinig geld) toch een stuk van jouw droom te realiseren

    - er zijn landen die gratis grond geven aan mensen die er (permanent) willen wonen (bvb. Alaska, Noorwegen, sommige Amerikaanse staten, sommige Afrikaanse landen,…)

    - er zijn landen die spotgoedkoop zijn in vergelijking met België/Nederland (Oosteuropa, en veel andere plaatsen op Aarde)

    - sommige eigenaars en grootgrondbezitters zoeken mensen die (gratis) op hun (immense) terreinen willen wonen als een soort oppas en bescherming tegen krakers en vandalen

    - je kan aansluiten bij bestaande leefgemeenschappen en ecodorpen (in ruil voor werk/kennis/hulp)

    - in Spanje/Portugal staan honderden verlaten dorpen, de regering en lokale autoriteiten willen deze graag terug nieuw leven inblazen, wellicht krijg je zelfs subsidies om het platteland terug op te waarderen

    - ga enkele tijd vrijwilligerswerk doen via Wwoof of Helpx, een betere voorbereiding is niet denkbaar

    jouw 2de vraag:

    - op een gezins- of familieboerderij zorgen de jongeren voor de ouderen gezien er verschillende generaties samen leven

    - als je zelfvoorzienend bent (op vlak van energie, water, verwarming,…) is er veel minder werk en kun je het wat rustiger aan doen wanneer je ouder bent, de enige dagelijkse bezigheid is voeding, maar als je een voedselbos (food forest) geplant hebt, hoef je enkel maar te oogsten, want het bos zorgt voor zichzelf

    - een leven zonder stress midden de natuur + gezonde voeding zal een sterk fysiek lichaam opbouwen, wellicht blijft je fit tot de dag dat je sterft

    - als je ondertussen een netwerk opbouwt van gelijkgestemde mensen en buren en vrienden, dan hoef je niet alles alleen te doen, ook niet op je oude dag, en kun je rekenen op hulp (zoals ook tribes doen of de Amish gemeenschap)

    Succes !