Hoi allen,
Leuk dat velen plannen hebben om zelfvoorzienend te zijn in het buitenland. Omdat ik tijden terug een huisje heb gekocht, kan ik niet weg uit NL en verkopen gaat in deze tijd haast niet. Maar zo erg vind ik dat niet. Ik probeer het gewoon hier!
Mijn tuintje aan huis begint steeds voller te raken met kruiden, fruit en groenten. Het begin van een composthoop is ook al gerealiseerd. Binnenkort ga ik kijken voor een volkstuintje dat ik kan overnemen.
Werken doe ik zo weinig mogelijk voor een baas en zoveel mogelijk voor mezelf.
Tv heb ik opgezegd want er is toch niets op en de leukste en leerzame filmpjes van echte mensen en dieren staan gewoon op you tube.
Oude benzine slurpende auto ingeruild voor een goede en zuinige auto op lpg. (misschien niet milieubewust maar beter voor de portemonnee…)
Oude spullen gaan naar de kringloopwinkel en als ik wat nieuws nodig heb, kijk ik daar ook eerst.
Plannen zijn nog: regenton op de regenpijp, windmolen op het dak, PV panelen, alle seizoenen eten uit de tuin, rest van de oogst verkopen, op vakantie naar zelfvoorzienend dorp in België/Frankrijk om meer te leren.
Het lijkt me leuk om in contact te komen met anderen in bijvoorbeeld N-H die zich hierin herkennen.
groeten, Mariska