Helend Leven in breedste zin

  • Sanitatem Vitam

    Lieve mensen,

    Woon inmiddels 4 jaar in hartje Frankrijk, aan de voet van de rivier de Dordogne, Ik ben een mens dus lange tijd heeft mijn Ego en de gedachte Geld, hoe menselijk, bepaald dat ik niet deed wat ik moest doen………….om deze reden al vaak stil gezet, maar vond het niet goed genoeg en ging voor het grote geld, mooie baan, zo ging ik dus richting het Bell air van Frankrijk,

    Daar Besefte ik hoe fout ik bezig was, Vanaf dat moment valt nu stap voor stap alles weer op z'n plaats maar zit dus ook nog midden in leer/oefenproces.

    Van jongs af aan weet ik eigenlijk al dat ik anders ben, anders in het leven staat, zo zei een leraar op de lagere school al, hij moet altijd iemand aanraken, dat is eigenlijk nooit veranderd, al vanaf die tijd zit dat idee in mijn hoofd wat ik nu vorm wil, misschien moet ik wel zeggen moet, geven.

    Zo weet ik al heel lang dat ik helderhorend ben, helderziend, en dat ik met mijn handen mensen kan helpen, Ik weet dat het een gift is van boven maar soms zou ik het liever niet hebben en loop ik er dus echt voor weg.

    Omdat ik heel streng religieus ben opgevoed, heb ik erg moeite gekregen met hokjes denken, daarnaast zie ik best heel veel om me heen dat er gedachtes worden opgelegd, mensen noemen zich profeet, of wat dan ook en daar ben ik dwars van, ik ben gewoon een simpele ziel tussen vele en heb iets gekregen wat bijzonder is en ja dat wil ik gaan gebruiken.

    Op internet kwam ik Stichting NEMO tegen, hun basis sprak me erg aan:

    In Nemoland zul je vergeefs zoeken naar een centrale (ecologische, spirituele, religieuze of politieke) ideologie, zoals bij veel andere centra. Ook heeft Nemoland geen commerciële doelstelling (camping, pension). Je zult op deze website geen namen tegenkomen, wij zijn “nemo” (niemand). Onze inspiratie vinden we bij coöperatieve experimenten van de GGB (Vereniging Gemeenschappelijk Grondbezit) uit de vorige eeuw, zoals de kolonie Walden van Frederik van Eeden, en Tames van Nescio). Hun ideeën zijn voor ons nog steeds actueel. Daarom noemen we Nemoland een “vrije associatie”. Kern is dat we zo veel mogelijk gebruiken wat de (directe) omgeving en de gasten bieden en dat we bewust en spaarzaam omgaan met grondstoffen en energie. Elke inbreng beschouwen we als participatie en participanten vormen samen de “vrije associatie Nemoland”.

    Hun richten zich meer op het wandelen omdat je dicht bij de natuur staat, mijn insteek is Helend Leven (Sanitatem Vitam), leven is wandelen,

    Inmiddels heb ik zowel hier als in Nederland de nodige contacten, ook is daarbij iemand die een en ander financieel/zakelijk kan doen, de opzet is nu hier klein beginnen en uitbouwen naar een groter centrum, voor slaap plaatsen ken ik hier terecht in huis, een caravan die opgeknapt moet worden, paar tentjes maar grotere groepen kunnen geplaatst worden in Neuvic of hier in het dorp, met beide eigenaren heb ik contact.

    De omgeving, (google soursac 19550) leent zich tot korte of langere tochten, veel historie, bijzondere plaatsen waar onder de ruïne van een zeer groot kapel uit 13e eeuw, is voor vele bedevaart plek enz.

    Waar ik naar op zoek ben is, (aspirant)Bewoners, Mededenkers, Coaches in alle vormen, omdat ik mijn bewoners/bezoekers straks keuze vrijheid wil geven welk Helend Pad ze willen volgen, omdat ik er van overtuigd ben dat elk individu zijn innerlijk gevoel heeft welk pad de zijne is, we eten ook niet allemaal alleen maar een Appel, Gods boomgaard heeft vele vruchtbomen, vandaar dat Nemo mij aansprak…..

    Spreekt jou dit aan?, zit je in een zelfde proces?, ben je ook zoekende? laat een reactie achter of mail naar sanitatemvitam(at)hotmail(point)com

    Julie zijn welkom met reacties

    Met warme hartelijke groet uit Frankrijk

    Sanitatem Vitam

  • yvonne roelofs

    Hallo beste mensen, allereerst ben ik verheugd, jullie ideologie te lezen. Ja, al meer dan dertig jaar ben ik , passief/actief bezig , om de verschillende lagen van het bestaan in te gaan, te doorgronden en inzichtelijk te maken..

    Door omstandigheden heb ik dit proces in een vergaande staat van bewustzijn mogen ontmoeten en de tijd gehad, om een loutering te ondergaan. Het hoe en waarom wordt volgens mij pas echt waarneembaar, als je hierover van gedachten mag uitwisselen en vooral leven met zielsverwanten. Zou graag met jullie hierover uitwisselen.

    warme groet Yvonne Roelofs

  • sanitatem Vitam

    Hallo beste yvonne,

    Allereerst, dank voor je fijne en warme reactie, ik denk dat vele dit doormaken in het leven, stil gezet worden, door een gebeurtenis, soms ziekte en soms is het alleen al het sterke weten dat het niet is zoals de maatschappij het ons probeert op te leggen d.m.v. media enzv.

    Zeker is het dan goed om met elkaar je gedachte daar over te laten gaan, dat is het doel van mijn post, dus ik nodig je van harte uit om te emailen naar het adres wat ik vermelde.

    Het goed om te delen,

    Warme groet uit frankrijk

    Sanitatem Vitam

  • peter

    Intressante onderwerpen kaart je aan sanitatem Vitam.

    Waar ik steeds aan moet denken als ik je verhaal lees is de Zeitgeist films van Peter Joseph.

    Ik heb de laatste laatst gezien met tranen in mijn ogen van herkenning.

    Hartelijke groet,

    Peter

  • Sanitatem Vitam

    Beste Peter,

    Thanks voor je reactie, Je noemt de Zeitgeist, en…… ja dit zegt alleen al dat we vaak niet alleen zijn in het ‘ons anders voelen’, echter we zijn nog steeds teveel geneigd om in hokjes te denken of het heel groots te maken, in die gevallen denk ik vaak, laat ik eerst de balk uit mn ogen halen voor ik met de splinter bij de ander begin.

    Anders denken begint een religie te worden met veel welles en nietus onderling. Waar wij voor willen staan is dat ieder zijn of haar eigen mening heeft, een eigen geloof of overtuiging, een eigen doelstelling, een eigen pad, zie het als los verschillend fruit maar gezamenlijk is dat het net een fruitmand, gezamenlijk is het een gezonde hap, elke vrucht heeft zijn ‘helende en prettige’ eigenschappen, dat is nu Sanitatem Vitam, Helend leven voor je ik, de jij, het ons en zo ook moeder aarde.

    Ik zou je dus willen vragen naar jou persoonlijke verhaal, waarom de tranen van herkenning, tranen van blijdschap of juist van verdriet?

    Hoop van je te horen

    Warme groet uit la France

    Johan

  • peter

    Mijn persoonlijk verhaal.

    Ik heb als kind altijd een bepaalde twijfel gevoeld over hoe dingen gaan in de wereld.

    Later werd dit steeds erger. Ik kreeg last van concentratie stoornis.

    Toen begon ik te denken en te schrijven over wat er veel in mijn hoofd omging.

    Ik werd depressief.

    Toen heb ik wat dingen ontdekt die mij te persoonlijk zijn om hier op te schrijven.

    Deze hebben me uit het denken gehaald en uit de daar door onstane depressie.

    Nu probeer ik mijn twijfel over de gang van zaken een andere vorm te geven.

    Dit gaat best goed.

    Een van de dingen die ik geleerd heb in mijn depressie tijd is dat in de natuur alles in evenwicht is en er een bepaalde perfectie van uit gaat. Voor heel veel antwoorden kun je natuur raadplegen als je haar op de (juiste) manier weet te lezen.

    Ik kreeg tranen in mijn ogen door de Zeitgeist films omdat ze voor een deel voor mij de waarheid vormgaven die ik als kind heb gevoeld.

    Groet,

    peter

  • Sanitatem Vitam

    Beste Peter,

    Thanks voor je verhaal, heel herkenbaar voor mij,

    mijn ervaring was daardoor door dat ik me daardoor ben gaan verdiepen in het sjamanisme, zelf werk ik veel met moederaarde kaarten, en medicijnkaarten, geïnspireerd door door de natuur en moederaarde, welles opgevallen dat er dieren zijn die vaak met je meelopen een poosje, idd. veel antwoorden halen we uit de natuur, hier in de buurt staat een kastanje van dik 800 jaar oud, een van mijn fav, plekken om bij te komen.

    Goed te horen dat je er uit ben gekomen, denk ook dat jou verhaal zo heel herkenbaar is voor vele, In ons weten we het vaak, maar nu nog de handvaten om verder te kunnen, ben blij dat jij de jouwe gevonden hebt,

    Warme en zonnige franse groet

    Johan

  • Jacqueline X

    Ik reageer omdat ik weer eens op zoek ben naar Yvonne Roelofs,die opgroeide vnl op binnenvaartschip en o.a van strips,katten,spiritualiteit,vegetarisch eten hield.

    Naar wat ik lees hoop ik dat jij die yvonne bent,laat wat horen aub

  • Yvonne Roelofs

    Hallo Jacqueline,

    Ik ben de Yvonne die je zoekt. Ben jij Jacqueline Kouters? Vast wel.

    groetjes Yvonne

  • jackie x

    Yvonne Roelofs Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo Jacqueline,

    >

    > Ik ben de Yvonne die je zoekt. Ben jij Jacqueline

    > Kouters? Vast wel.

    >

    > groetjes Yvonne

    Hallo Yvonne

    Eindelijk,ja dat ben ik,alleen die k-naam gebruik ik niet meer,gezellig zonder _

    Ik zat weer eens tijdje te googlen,op zoek naar jou.En kwam na lange tijd weer op deze link,ging toch weer kijken en tot mijn verbazing…

    Een levensteken van de echte Yvonne.Nou hopen dat jij hier weer op komt,maar jij zal hopenlijkhier dan ook weer heen geleid worden.

    Erg dat ik t nu pas weer opkom,maar better late,than never.Hoop dat alles goed gaat

    Als je dit leest mail aub Jackiex@versatel.nl