Beste lezer,
Bedankt voor de getoonde interesse in mijn bericht. Ik zou graag willen weten of er hier ook mensen zijn die het voor elkaar hebben gekregen om met een “ gewoon salaris” en een gewone baan een mooi huis of oude boerderij te bewonen in Nederland met een flinke tuin of stuk grond erbij. Mijn grote droom is om ooit zelf een oude boerderij te bewonen met een stukje grond, kippen en een moestuin. Ook zou ik zelf een geit willen houden en verder zoveel mogelijk zelf willen doen. bijvoorbeeld zelf brood bakken, meubels en huisraad van de kringloopwinkel, jam maken van vruchtbomen in de tuin. Zijn er hier meer mensen die zo leven met een gewoon inkomen? Ik ben een vrouw van 33 en ik werk als receptioniste, geen topbaan dus!… als ik mijn droom aan mensen voorleg is eigenlijk steevast de reaktie“ jaaahaaa dat wil ik ook wel, maar daar moet je een boel geld voor hebben!” meestal volgt dan daarna nog: of flink erven of een rijke man trouwen!… Hebben zij gelijk en moet ik mijn droom maar aan de kant zetten of kan het ook op een andere manier. En hoe zou ik dat dan eventueel aan moeten pakken?Ik ben bereid om veel zelf te doen ( onderhoud enzo, schilderen) en het hoeft natuurlijk allemaal niet luxe te zijn. Ik ben benieuwd of ik reakties krijg en sta voor veel suggesties open.