Zelfvoorzienend willen zijn, heeft niet bij iedereen dezelfde betekenis. Ik zou dit ook graag willen, en ben met enige pogingen begonnen.
Over deze simpele pogingen schrijf ik een weblog ik ben nog maar net begonnen er mee
http://zelfvoorzienend.web-log.nl/mijn_weblog/2009/06/kookzak-wordt-k.html hierin kun je lezen wat ik eronder versta. En wat deze pogingen met mij en / of mijn gezin doen.
Het materialisme heeft me nooit aangesproken, ook al glij je er langzaam toch in. Samen met mijn man run ik een hoveniersbedrijf.
Ik ben zelf al 15 jaar ondernemer, en ik kan dat niet zelfvoorzienend noemen. Dus in mijn ogen is een camping beginnen nog niet zelfvoorzien, maar gewoon ondernemen. Dit zul je vast me me eens zijn, als je je door onze overheidsregeltjes hebt geworsteld. En gewoon ziet, dat onze overheid, hierin echt niet mee werkt. En zeker een camping geeft in nederland nogal veel regels.
MIjn man zou ook graag meer zelfvoorzienend zijn, maar ik denk niet, helemaal zoals het wel mijn droom is. Hij ziet meer in eigen stroom op zien te wekken etc. Helaas geeft dat vooralsnog wat hoge investeringen.
Ik zou zeggen bekijk de weblog maar eens, en wil je contact, kun je me via die weblog wel mailen.