Dorpen in Bulgarije zijn op zoek naar nieuwe bewoners!

  • manzara

    Momenteel ben ik weer in het Noordoosten van Bulgarije op zoek naar een leuke plek in een leuk dorp. Veel dorpen lopen leeg en hebben nieuwe aanwas nodig. Prijzen van huizen met land varieeren van € 4.000,- - 15.000,- afhankelijk van de ligging en de staat van het huis. Ik ben nu zelf in een wat groter en zeer vriendelijk dorp aan het kijken, ca. 500 inwoners waar wat voorzieningen zijn en met een goede bereikbaarheid. De huizen zijn leuk, het land staat veelal vol met fruitbomen, de grond is vruchtbaar en er is voldoende water. Ik vind het leuk als er meer mensen geïnteresseerd zijn zodat we enigszins kunnen samenwerken met de zorg voor het land en de dieren. Voor meer info kun je altijd contact opnemen via info@manzara.org.

    Inmiddels (november 2013) heb ik hier een huis gekocht en van het voorjaar ga ik verhuizen. Er staan vele leuke huizen leeg in het dorp en nieuwe actieve mensen zijn welkom! En even voor de duidelijkheid, verwacht niet een baan te vinden op het platteland van Bulgarije maar zorg voor eigen inkomsten.

  • manzara

    Even nog een aanvulling op mijn eerdere bericht. Het is erg makkelijk om een huis in Bulgarije te kopen en alles op naam te zetten. Het heeft bij mij zo'n 3 dagen geduurd voordat alles rond was. De gemiddelde huizenprijs in het dorp waar ik gekocht heb, ligt tussen de € 6.000 - 10.000,- voor een leuke woning (waar nog wel wat aan gedaan moet worden, afhankelijk van je eisen) met gemiddeld zo'n 1500 m grond. Meer grond is makkelijk bij te kopen en er zijn ook huizen met ca. 3000 m te koop. Voor info kun je contact opnemen via info@manzara.org.