Tijdelijke woonruimte gezocht voor groep (42) mensen

  • zelfvoorzienend-leven

    Hoi allemaal,

    Een groep ecodorpers zoekt tijdelijke woonruimte!

    Sinds oktober vorig jaar zijn we met een groep van circa 200 mensen op professionele manier bezig met de ontwikkeling van een duurzaam en ecologisch ecodorp in Brabant. We zijn sinds kort een vereniging en we hebben een aantal plannen al zover ontwikkeld dat er al een fictieve plattegrond gemaakt is van het Ecodorp. Op onze website kunt u een goed beeld krijgen van wie we zijn en wat we willen doen.

    Er zijn steeds meer dorpsbewoners die alvast hun huis te koop zetten om niet vast te zitten aan een koopwoning als we een locatie vinden. Deze mensen willen tijdelijk (tot we de locatie voor het Ecodorp hebben) bij elkaar gaan wonen. Zodat we elkaar alvast beter kunnen leren kennen en samen groente kunnen kweken, leren koken voor grote groepen, auto's delen en een plek hebben voor groepsbijeenkomsten.

    Vraag

    Weet u een woongelegenheid (b.v. klooster, school of groot kantoorpand) waar 20-30 gezinnen, voor circa een jaar kunnen wonen in Brabant (het liefst in Midden-Brabant)? Hiermee zou u ons ecodorp enorm verder helpen. Als u iemand kent die mogelijk een locatie weet, of de juiste contacten heeft, wilt u deze oproep dan door sturen naar de betreffende persoon. Er is een zekere urgentie bij, omdat een aantal mensen begin januari een nieuwe woonruimte moeten hebben.

    Beloning

    Er is een mogelijkheid voor positieve publiciteit. De omroep RVU gaat een documentaire maken over ecodorp Brabant in het TV-programma ‘Geluk in uitvoering’ en zal ons volgen als we in de tijdelijke lokatie trekken. Er zal een documentaire van 20 minuten van gemaakt worden, o.a. met gesprekken met de eigenaar van het gebouw. Op onze website, bij Voortgang, staat hierover meer informatie.

    Bij voorbaat dank,

    de toekomstige bewoners van Ecodorp Brabant

  • Marian Bakker

    Ook ik heb interesse in zelfvoorzienend wonen.

    Net heb ik een artikel gelezen: 1 hectare als oplossing voor de wereldcrisis.

    In Nederland is een N.S.W. interessant!

    Graag ontvang ik meer informatie en een contactpersoon/adres over jullie groep en of er nog mensen bij kunnen???

    mvg Marian

  • Marian Bakker

    Helaas heb ik geen reactie gehad op 14-02-2012 niet 2010!!!

    7-3- 2012

    Nogmaals graag contactadres van deze groep (van 42 mensen die woonruimte zoeken) gevraagd.

    mvg Marian