een leefgemeenschap samen?

  • joop

    met het voorgaande bericht heb ik aan willen geven hoe moeilijk het is om een en ander financieel rond te krijgen.

    ik ben zelf 2jaar geleden tegen een paardje“”aangelopen“”.

    spontaan gekocht,en inmiddels een grote verrijking van mijn leven.

    het is een grote vriend met een groot hart en als ik bij hem ben, is de buitenwereld er ff niet.

    een andere optie is natuurlijk beginnen met een groententuin,brengt je al iets dichter bij de natuur.

    mijn wens is natuurlijk ,net als jullie allemaal buiten zijn , buiten wonen, buiten leven.

    het huren van een weitje voor m,n vriend is al een crime in het midden van het land ,laat staan een boerderij..

    vandaar het vorige bericht,want samen gaat dat mischien wel.

    voor eenieder die de stap 100 jaar , of mischien wel 1000 jaar terug wil maken, ik blijf hopen.

    ik hoop jullie ook.

    vr grt joop

  • Chayote

    Misschien kun je je bij een bestaande woongemeenschap aansluiten, of een kraakpand oid zoeken, of ms een oude schuur kopen en opknappen? Het hoeft niet zo veel te kosten, als je maar geduld hebt, en creatief kunt zijn. Wat je paardje aangaat; ms kun je wat klussen of zo bij een boer in ruil voor weidegang? Als je echt ver in de tijd terug wilt gaan hebben wij ms wel belangstelling. Technologisch gezien hobbien wij in het paleo tijdperk, van het verzamelen van wilde planten en kruiden, tot het looien van huiden en maken van pijlen. Ook wij dromen ervan buiten te wonen, maar dat hoeft geen boerderij te zijn; een hutje op de hei, al dan niet zelfgebouwd is ook prima : - )

  • zelfvoorzienend-leven

    Dit bericht is herplaatst nadat het perongeluk verwijderd was. Het bericht was gepost door “Mickey”.

    Ik heb een boerderij in het zuiden van Frankrijk met 4 ha, paarden, kippen en

    honden. Plek genoeg voor gelijkgestemden. In je eentje is een zelfvoorzienend leven

    bijna onmogelijk.

    Dus ben ik op zoek naar mensen die een zelfvoorzienende gemeenschap samen met mij op

    zouden willen zetten.

  • joop

    hallo mickey

    zit je dan al in frankrijk?

    als je er nu heen wilt wordt dat ontmoedigt door de fransen.

    je moet jezelf inkopen in het zorgsysteem etc.

    wil je een en ander uitleggen hoe je het wilt doen, bv de financien .

    vr grt joop

  • Ron

    Ik ben al een tijdje met m'n timmerbedrijf, vrouw en kind aan het rondreizen in europa, en ik zou graag eens langskomen om te bekijken of we wat voor elkaar kunnen betekenen..

  • leo oord

    Hallo Ron

    Eenmaal op reis is een bezoek aan Portugal misschien een optie?

    Kijk eens op www.fortunaverde.eu

    Groetjes Léo

    Mondim de Basto

    Portugal

  • Jason

    Hi Mickey,

    zou graag wat meer willen weten, klinkt goed en zou me eventueel graag aansluiten.

    Ben je ergens bereikbaar?

    groetjes,

    Jason

  • leo oord

    Hallo Allemaal

    Zijn er meer mensen die terug willen naar het verleden? !00 jaar of 1000 jaar?

    Terug in de tijd kan niet. Maar wel kun je ervoor kiezen om oude technieken terug te halen. Wij zoeken mensen die het belang van de oude manieren van werken inzien. Weer terug naar ambachtelijk porduceren. Gewoon omdat er straks zonder de energie uit aardolie geen industriele productie meer mogelijk is. Dan is er geen keus meer tussen iets maken met een machine met daaraan een stekker of iets maken met de hand en handgereedschap.

    Daarom zoeken we nu naar die mensen. Want het maken van schoenen moet geleerd.

    Wij zoeken mensen die: schoenen kunnen maken of dat willen leren. En die snappen welke handgereedschappen daarbij horen.

    houtbewerkers, van ramen en deuren tot aan meubels en een ezelkar aan toe. Die vaatwerk maken uit klei. Wijnvaten, handgereedschap. Ovenbouwers. Bijenhouders en mensen die bijenkasten kunnen maken.

    Steenbewerkers, spinners en wevers. Boomkwekers en groentezaadkwekers.

    Kennis van medicinale kruiden. Molen bouwers en een molenaar (waterkracht)

    Een chemicus om de processen van het wijnmaken te controleren maar ook met verstand om lucifers te maken. Naaisters en breisters (man/vrouw)

    Maar ook mensen die er gewoon durven zijn om een ander die ziek is te verzorgen.

    Mensen die met dieren kunnen werken, een trekpaard. een ezel voor transport.

    Kijk eens op www.fortunaverde.eu

  • patrick

    hallo leo

    heb je site bekeken is meer een idee ,maar zie nog niets concreet van ligging plaats huizen enz

    heb zelf een stukje grond van 2,4 hectare in spanje is idiaal om te leven

    zoek ook mensen om te oogsten verdelen onderhoud enz

  • leo oord

    Hallo Patrick

    Waar in Spanje zit jij. Groetjes Léo