zelfvoorzienend leven / wonen in oude boerderij

  • Alberto

    In hartje Portugal bezitten wij een voormalige boerderij met 10 ha land.Op deze plek waren wij begonnen met de bouw van 6 persoons huisjes voor toerisme, doch door omstandigheden overwegen wij om het geheel om te zetten naar een zelfvoorzienende leefgemeenschap. We moeten natuurlijk eerst even peilen of hier geiterreseerden voor te vinden zijn.voor info graag prive mailen: amruigrok@sapo.pt

  • silvia

    hallo Joke,

    Ik snap helemaal wat je bedoeld. Ik had ook die wens en woonde indertijd in Schiedam waar dat niet mogelijk was. Toen mijn man gehandicapt raakte door een ongeluk zijn we naar zo'n huis verhuisd op het platte land met appelbomen, pruimeboom, pereboom, walnotenboom, kruis- en aalbessenstruiken, frambozen, bramen, 3 kassen, moestuin waar 30 jaar lang biologisch getuinierd is, grote vijver, etc. Het was een droom die uit kwam.Heerlijk.

    Omdat we naar het buitenland gaan verhuizen willen we ons huis verkopen, het gaat me wel aan het hart en ik verkoop het dan ook het liefst aan mensen die met liefde voor de planeet hier willen wonen. Ik heb inmiddels zo'n relatie met de tuin opgebouwd dat het is alsof ik hem in de steek laat.

    Heb je al eens overwogen om samen met iemand een huis te bewonen?

    Het huis heeft twee opgangen en zou makkelijk door twee eigenaars bewoond kunnen worden zeker als deze bereid zijn om de keuken te delen.

    http://www.funda.nl/koop/koningsbosch/huis-48677967-majoorsweg-1/

    Heel veel succes met je droom en blijf er op vertrouwen dat het er voor jou ook is.

    Silvia