Survival materiaal

  • Rombout

    Wie heeft er goeie tips voor survival materiaal?

    Ik zoek gevriesdroogd voedsel, water-filters, watervaste lucifers enzo. Dingen die de gemiddelde buitensportzaak niet heeft. Op de startpagina staat de winkel Simador, (klik op Survival kit), dat is wat ik zoek, maar dan in of vlakbij Nederland. Suggesties zijn welkom.

    Groeten,

    Rombout den Ouden

  • zelfvoorzienend-leven

    Hoi Rombout,

    Ik ben 4 maanden in mozambique geweest, heb daar ook alles zelf moeten doen. Ik ben van te voren bij de JoHo Compagny langs geweest. Als je voor 8 euro per jaar lid wordt van ze, kun je daar met 10% korting spullen kopen. Ze verkopen daar bijna alles wat je nodig hebt, van simpele dingen als DEET en klamboe's tot zijden slaapzakken (heel fijn in een warm klimaat), watervaste lucifers, hoofdlampjes en nog veel meer. Bovendien weten ze er vrij veel van, dus ook met de meeste vragen kun je bij ze terecht.

    Voor waterzuivering kun je vaak beter in het land kijken waar je heen gaat. In Nederland is de import beperkt en vaak ook erg duur, terwijl in de landen waar het nodig is veel meer te vinden is. Je kunt ook naar België of Frankrijk gaan, daar heb je iig al veel meer keus dan in NL. Ik zal thuis nog wel ff kijken wat ik waar ook al weer vandaan had, incl. een lijstje met de kosten die ik heb gemaakt, dan weet je een beetje waar je aan toe bent.

    Mocht je nog student zijn: Schaf een studententkaart aan, heel handig, zeker als je met overgewicht bagage bij het vliegtuig staat, gewoon zielig kijken, zeggen dat je student bent en je boeken mee naar huis moet kunnen nemen, studentenkaart laten zien en je mag 99 van de 100 keer doorlopen (in mijn geval met 15 kg overgewicht…)

    Kijk iig ook voor een care+ EHBO reiskit, die dingen zijn geweldig, heb er heel veel gebruik van gemaakt op m'n reis, zowel voor mezelf als voor anderen.

    Groetjes, Irene

  • Nicolas

    Veel conserven inslaan lijkt mij nu het nog kan. Ze gaan steeds meer voedsel in zakken verkopen en daar heb je weinig aan. Een kwailitatieve drinkwaterwaterfilter kan je voor weinig geld vinden op www.basicwaterfilter.com (ik heb er al 1)

  • Rombout

    Dank je Nicolas,

    Hier kan ik inderdaad wat mee. Ik ben al (voorzichtig) begonnen met het inslaan van eten in blik, denk na over 'n woonplek op hoogte en zelfvoorzienend leven. Dank je voor de input.

    Greetz,

    Rombout

  • PietjePuk

    Kennis kost niks en weegt nog veel minder!

    Leer je eigen matrialen te maken, voedsel te vangen en te bereiden…. Oefen elke kans die je krijgt en maak het jezelf niet te makkelijk

    dat is de ENIGE manier om werkelijke outdoor skills op te doen…

    Mocht je intersse hebben in het leren van al deze vaardigheden en meer… http://www.wildwoodsurvival.com

  • Jason

    je kan countrystore in Epe proberen

    ook heb je op internet goeie zaken in DUitsland die kunnen leveren via de post

    zoals bijvoorbeeld camp4 , globetrotter enzo

    succes!

  • Jasper

    Beste Rombout,

    Heb je al iets gevonden? Ook ik zoek naar gevriesdroogd voedsel zonder dat het me kapitalen kost. Tot zover kom ik niet verder dan katadyn maar er zal in NL toch ook wel een fabrikant zijn die dit produceert? (echt, zoek er al een tijd naar, niet te vinden) Mocht iemand een fabrikant in West Europa kennen, ben ik ook benieuwd naar.

    groet,

    Jasper

  • SafeOutdoor

    Hou onze tweets in de gaten. Wij zijn een buitensportwinkel aan het starten met juist dit soort zaken.

    Veel noodartikelen, noodvoedsel en survivalartikelen die inderdaad niet in andere winkels te krijgen zijn.

    Wij zullen ook mountain house voeding gaan leveren!

    @SafeOutdoor

  • sg

    Bij een goedkope supermarkt kun je vragen naar melkpoeder, bijv. magere melkpoeder van het merk Elk. En aardappelpureepoeder, rozijnen, tarwebloem, suiker, pinda's zonder zout, havermoutvlokken, muesli, gedroogde vruchten, zijn niet duur en bevatten vaak niet teveel zout. Teveel zout eten is namelijk erg ongezond.

    Muesli en rozijnen kun je weken in melkpoeder en water en mengen met zonnebloemolie en suiker.

    Als er geen gif in bodem en water zit, kun je eetbare planten, noten en vruchten zoeken of kweken. Vlees en eieren kun je eventueel verkrijgen door het houden van kippen. Melk door het houden van een geit.

    Survival-attributen en survival-boeken kun je goedkoop vinden bij dumpwinkels, boekwinkels en kampeerwinkels, of via een website voor tweedehands verkoop. Er zijn ook speciale landbouwwinkels en varende winkels voor binnenvaartschippers, zogenaamde bunkerstations.

  • sg

    Bij toko's of buitenlandse voedingswinkels in Nederland kun je o.a. gedroogde paprikapoeder en gedroogde peterselie en kokospoeder kopen in grote zakken.